הרשמה ללימודי הנדסה

הרשמה ללימודים מתחילה בהחלטה על תחום ומוסד לימודים ומסתיימת כאשר מתקבלת, לרוב בדואר, הודעה שמכריזה על קבלתכם לשנת הלימודים הבאה. בין לבין יש צורך לשלם דמי הרשמה, לארגן את כל הטפסים והמסמכים הדרושים לקבלה ללימודים, לעבור ראיון, מבחן קבלה, ועדת קבלה או שלושתם יחד ולהמתין בהתרגשות לתשובה החיובית המיוחלת.

מכיוון שקבלה לשום חוג או מסלול לימודים אינה מובטחת, מקובל לבצע הרשמה ללימודים למספר מוסדות ותכניות לימוד במקביל ולקוות להתקבל לפחות לאחד מהם. המשמעות הנלווית להרשמה כפולה, משולשת או מרובעת לכמה מוסדות ומסלולי לימוד היא בעיקר כלכלית: הרשמה ללימודים יכולה להגיע להוצאה של אלפיים ₪ אם נרשמים למשל לארבעה מוסדות שונים.

תהליך ההרשמה

תהליך הרשמה ללימודים מתחיל בפניה למוסד המבוקש ובירור תאריכי פתיחת וסיום מועדי ההרשמה. יש לוודא שבהישג ידכם נמצא כל החומר הנדרש לצורך קבלתכם, כגון: תעודת בגרות, ציוני מבחן פסיכומטרי או מבחן אמי"ר, תיק עבודות אם מדובר במקצועות העיצוב והאמנות. אין צורך בדף קורות חיים ולא בהמלצות, אלא אם מדובר על הרשמה ללימודים לתואר שני והלאה. למרבית המוסדות ניתן להירשם דרך טפסים הנשלחים בדואר, בימים פתוחים או באופן מקוון.

טפסי הרשמה

טפסי הרשמה ללימודים ניתן להוריד מאתרי הבית של רוב מוסדות הלימוד. כמו כן הם מחולקים בימים פתוחים שנערכים לקראת פתיחת מועד ההרשמה ומצויים באופן קבוע במזכירות הראשית או במשרדי ההרשמה של המוסדות השונים. טפסים המיועדים לצורך הרשמה ללימודים אינם מסובכים למילוי: תצטרכו למלא שם, תעודת זהות, כתובת מגורים, טלפון, שם החוג, המחלקה או המסלול המבוקש ובכך פחות או יותר מסתיימים הפרטים. יש צורך כמובן לשלם עבור ההרשמה.

מסמכים נלווים

הרשמה ללימודים מתבצעת בדרך כלל מול המשרד האדמיניסטרטיבי שנקרא קבלת תלמידים או מנהל הסטודנטים. בנפרד, יש להתנהל מול מזכירות החוג או המסלול המבוקש, לאחר שנקלטה בקשת ההרשמה. מסמכים נלווים שתידרשו להגיש יכולים להיות העתק של תעודת בגרות או אישור 12 שנות לימוד, ציון פסיכומטרי או מבחן אמי"ר, אישור זכאות לתואר ראשון במידה וההרשמה נעשית לתואר שני, גיליונות ציונים מלימודים קודמים וכן אישורי הרשמה ללימודים: קבלה או צילום מסך.


מועדי ימים פתוחים